یا صاحب الزمان الغوث والامان

یا صاحب الزمان الغوث والامان

لطفا نظرات و دل نوشته ودعا های خود را در قسمت نظرات بگذارید تا منتشر بشه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۴، ۱۴:۳۲ - ✿شمیم زندگی✿
    عالی
نویسندگان

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه گفت از قتل وحشتناک خلبان اردنی که تروریست‌های داعش او را گروگان گرفته بودند بسیار خشمگین شد.

نخست وزیر ژاپن در سخنانی در پارلمان ژاپن افزود: من وقتی شنیدم معاذ الکساسبه به طرز وحشتناکی زنده سوزانده شده است یک احساس شدید خشم و نفرت پیدا کردم.

وی تصریح کرد: این یک اقدام وحشیانه است و من آن را به شدت محکوم می‌کنم.

شینزو آبه همچنین با دولت و مردم اردن ابراز همدردی و همبستگی کرد و گفت ژاپن تلاش خود را برای حمایت از بشریت در منطقه افزایش خواهد داد.

وی گفت: ژاپن تسلیم تروریسم نخواهد شد و من مصمم هستم از طریق همکاری با جامعه بین المللی به تعهدات خود درخصوص مقابله با تروریسم عمل کنم.

گروه تروریستی داعش که در کمتر از دو هفته «هارونا یوکاوا»، «کنجی گوتو» دو تبعه ژاپنی و «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را اعدام کرده است بهانه خوبی را در اختیار نخست وزیر ژاپن قرار داده تا او از "حضور نیروهای نظامی در خارج از مرز‌ها و در مواقع لزوم" سخن بگوید و عزم خود را برای تحقق آن جدی‌تر کند.

آبه که همواره به دنبال پیدا کردن روزنه‌ای برای حضور نیروهای نظامی ژاپن در خارج از مرز‌ها است، ظاهرا کشته شدن دومین گروگان ژاپنی به دست داعش بهانه خوبی را در اختیار او قرار داده است.

نخست وزیر ژاپن به صراحت اعلام کرد: با توجه به حادثه رخ داده، به دنبال اجرای طرحی است که بتواند نیروهای نظامی کشور را در مواقع لزوم به یاری ژاپنی‌های در معرض خطر قرار گرفته در خارج از کشور گسیل دارد.

شینزو آبه همچنین گفت: قصد دارد طرحی را به مرحله اجرا بگذارد که ارتش ژاپن در مواقع لزوم بتواند شهروندان کشور را که در خارج از مرز‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند، نجات دهد.

وی کمتر از یک ماه پیش نیز از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن به میان آورده و گفته بود این ارتش حق دارد در جنگ‌های بین المللی حضور داشته باشد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پس از اعلام خبر اعدام معاذ الکساسبه خلبان اردنی به دست داعش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۵
مصطفی عزتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی