یا صاحب الزمان الغوث والامان

یا صاحب الزمان الغوث والامان

لطفا نظرات و دل نوشته ودعا های خود را در قسمت نظرات بگذارید تا منتشر بشه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۴، ۱۴:۳۲ - ✿شمیم زندگی✿
    عالی
نویسندگان

سرپرست دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن درمورد علت شکل گیری داعش در منطقه اظهار داشت: بی شک علت اصلی آمریکا و اسرائیل هستند، این مسئله‌ای است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن نیست. آنها متوجه شدند که از بیرون نمی‌توان به جهان اسلام ضربه زد، به همین خاطر تغییر سیاست داده و تصمیم گرفتند تا جهان اسلام را از درون به دردهای مختلفی مبتلا کنند.

«مهدی عاطفت» با بیان اینکه دشمنان خوارج زمان را شناسایی و آنان را به عنوان بهترین افرادی که می‌توانند جهان اسلام را از درون از بین ببرند مطرح و تبیلغ کردند، خاطرنشان کرد: راه حل این مسئله چیزی جز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان نیست و باید وحدت کلمه بین آنها حاکم شود.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می‌کرد، افزود: جنایات داعش و گروه‌های مرتبط با آن به حدی ننگین و مشمئز کننده است که این اقدامات در هیچ جامعه‌ای (نه تنها اسلامی) با واکنش مثبت مواجه نخواهد شد. اینگونه تحرکات حتی در جوامع اهل تسنن که شاید به صورت سنتی هم گرایشاتی به افراط وجود داشته باشد پسندیده نبوده و نسبت به این گروه و اقدامات آن واکنش های منفی نشان داده‌اند.

حافظ منافع کشورمان در واشنگتن با تاکید بر نابودی حتمی گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: با توجه به عدم مقبولیت گروه‌های ترورسیتی در میان پیروان اسلام واقعی و حتی ادیان غیر اسلامی، آنان ماندگار نخواهند بود و به نظر می‌رسد که با تلاش‌های فکری و فرهنگی می‌توان راه‌های لازم برای رسیدن به این اتحاد را در جهان اسلام یافت که علیه آنها حرکتی ایجاد کرد.

عاطفت خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی ـ تکفیری شاید با در اختیار داشتن منابع مالی دلارهای نفتی بتوانند مدت زمان کوتاهی به موفقیت‌های مقطعی برسند اما در نهایت امر اینها موفق نخواهند شد، چراکه در این وهله زمانی، نه تنها دولت‌ها بلکه مردم عادی نیز برای مقابله با پدیده تکفیر لباس رزم به تن کرده‌اند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به نقش بلوک غرب در تقویت گروه‌هایی همچون داعش و النصره اشاره کرد و اظهار داشت: زمانیکه آمریکا متوجه شد با قدرت دفاعی ایران نمی‌تواند این کشور را از راه نظامی و طرح مباحث تهدید حمله از بین ببرد، تصمیم گرفت که از دورن جهان اسلام راهی برای انزوای ایران و در نهایت از بین بردن اندیشه اسلام انقلابی و متعالی پیدا کند.

حافظ منافع کشورمان در واشنگتن ادامه داد: سرانجام آمریکا به کمک سازمان‌های جاسوسی به این نتیجه رسید که باید تفاوت‌های اعتقادی بین اهل سنت و شیعه را پر رنگ و اسلام خوارجی را در جهان اسلام احیا کند.

عاطفت در پایان تصریح کرد: متاسفانه باید اعتراف کرد که اگر ملل و دولت‌های منطقه دست به کار نشوند، قطعا ضربه‌ای که اینها به پیکره اسلام و تاریخ اسلامی وارد می‌کنند ضربه ای کاری و تضعیف کننده خواهد بود و جهان اسلام تا سالها نخواهد توانست که خود را بازیابی کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۵
مصطفی عزتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی