یا صاحب الزمان الغوث والامان

یا صاحب الزمان الغوث والامان

لطفا نظرات و دل نوشته ودعا های خود را در قسمت نظرات بگذارید تا منتشر بشه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۴، ۱۴:۳۲ - ✿شمیم زندگی✿
    عالی
نویسندگان

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هشدار داد هر گونه طرح دو حزبی کنگره درباره اعمال تحریم علیه ایران را وتو خواهد کرد.

وی گفت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، وحدت بین المللی برابر مساله هسته‌ای ایران را تضعیف خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا احتمال رسیدن به توافق با تهران برای توقف برنامه‌های اتمی‌اش را کمتر از ۵۰درصد دانست اما گفت اقدام کنگره برای وضع تحریم‎های تازه، این مذاکرات را به شکست می‌کشاند.

دیوید کامرون نیز در این کنفرانس خبری گفت: اعمال تحریم‌های جدید سازنده نبوده و سبب تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک به منظور حل مساله هسته‌ای ایران خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما همچنان قاطعانه متعهدیم که اطمینان از عدم توانایی ایران برای دست یابی به سلاح اتمی بدست آید اما بهترین راه برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی، ایجاد فضایی مناسب برای مذاکرات موفق است.

وی همچنین عنوان کرد که وی در اوایل امروز از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته است با توجه به مذاکرات جاری هسته‌ای با تهران، طرح تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارند.

دیوید کامرون گفته است که علاقه‌مند است که تلاش‌های دولت آمریکا و رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از تحریم‌های جدید علیه ایران موفق شود.

درهمین حال «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات باراک اوباما در خصوص وتو کردن لایحه تحریم‌های کنگره علیه ایران تصریح کرد که تهدید اوباما به وتو کردن این لایحه هم نمی‌تواند مانع از اقدام عمل کنگره علیه ایران شود.

وی گفت: ایران یک کشور حامی تروریسم است و سابقه بی‌پایانی در مسائل حقوق بشری دارد و هنوز با اینحال اوباما متعهد به مذاکره با این رژیم است و متعهد شده است که تحریم‌های شدید‌تر علیه ایران را وتو کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هیات‌های مذاکره کننده آمریکا و ایران از روز چهارشنبه دور جدیدی از گفت‌و‌گوهای دوجانبه را در شهر ژنو سوئیس آغاز کرده‌اند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۸
مصطفی عزتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی