یا صاحب الزمان الغوث والامان

یا صاحب الزمان الغوث والامان

لطفا نظرات و دل نوشته ودعا های خود را در قسمت نظرات بگذارید تا منتشر بشه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۴، ۱۴:۳۲ - ✿شمیم زندگی✿
    عالی
نویسندگان

آخرین توئیت حساب توئیتری هفته نامه شارلی ابدو قبل از انجام حمله مسلحانه روز چهارشنبه، که به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید، مورد توجه گسترده رسانه‌ها قرار گرفته است.

این توئیت، تصویر ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش را به همراه یک متن تبریک سال نو با این مضمون نشان می‌دهد: «با بهترین آرزو‌ها، همچنین برای بغدادی!» در این کاریکاتور، بغدادی در پاسخ به شارلی ابدو، برای آن آرزوی سلامت می‌کند.

تصویر و متن خبرساز شارلی ابدو، صبح روز چهارشنبه ۱۷ دی مخابره شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که توئیت مورد بحث، قبل از حمله به دفتر شارلی ابدو فرستاده شده یا بلافاصله بعد از حمله، اما این توئیت، قطعا قبل از انتشار نخستین اخبار مرتبط با حمله منتشر شده است.

تردیدهایی مطرح شده که آیا حمله به دفتر شارلی ابدو ممکن است به نحوی به توئیت تصویر ابوبکر بغدادی ارتباط داشته باشد یا خیر.

همچنین، برخی از ناظران می‌گویند مشخص نیست که این تصویر واقعا توسط شارلی ابدو منتشر شده یا آنکه نتیجه هک شدن حساب توئیتر این هفته نامه بوده است.

تصویر امروز سرکرده داعش، پیش‌تر در شارلی ابدو منتشر نشده، اما شبیه مطالب قبلی این هفته نامه با موضوعات کمابیش مشابه است.

در شماره چاپی این هفته شارلی ابدو، کاریکاتوری با این عنوان منتشر شده بود که «هنوز حمله‌ای [مسلحانه] در فرانسه انجام نشده»، اما در داخل کاریکاتور، فردی کلاشینکوف به دست نیز کشیده شده بود که می‌گفت: «صبر کنید، ما تا آخر ژانویه برای گفتند تبریک سال نو وقت داریم».

در فرانسه، رسم است که تا آخر ماه اول سال میلادی (ژانویه) نیز می‌توان تبریک سال نو گفت.

مجله شارلی ابدو در سال ۲۰۰۶ با بازنشر کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) که در اصل در یک روزنامه دانمارکی به چاپ رسیده بود، خشم مسلمانان فرانسه را برانگیخت و با بمب آتش زا هدف حمله قرار گرفت.

«استفان شاربونیه» دبیر مجله از آنجا که به قتل تهدید شده بود، تحت محافظت پلیس قرار داشت. او و سه کاریکاتوریست دیگر در بین کشته شدگان حادثه مرگبار روز چهارشنبه بودند.

این مجله هرگز تیراژ زیادی نداشته به طوری که از سال ۱۹۸۱ به مدت ده سال به دلیل نداشتن منابع مالی منتشر نمی‌شد. بیشتر کارکنان مجله، چه کارتونیست و چه نویسندگان، با نام مستعار کار می‌کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۰
مصطفی عزتی

نظرات  (۱)

۲۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۱ میلاد ترابی
با توجه به وبلاگ ارزشی و پر محتواتون
اگه تمایل داشتید
بنده قادر به طراحی تصویری تخصصی وبلاگ شما هستم که در بالای صفحه قرار میگیره
نمونه کارم هم وبلاگ خودم
پاسخ:
پایه 2




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی