یا صاحب الزمان الغوث والامان

یا صاحب الزمان الغوث والامان

لطفا نظرات و دل نوشته ودعا های خود را در قسمت نظرات بگذارید تا منتشر بشه

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۴، ۱۴:۳۲ - ✿شمیم زندگی✿
    عالی
نویسندگان

تلاش تروریست های داعش برای نزدیک شدن به گذرگاههای مرزی عراق، اردن، سوریه و اخیرا عربستان از نقشه آن برای تسلط بر گذرگاههای مرزی و ضربه زدن به نبض اقتصادی این کشورها به ویژه عربستان حکایت دارد

.مرز عراق و عربستان

این در حالی است که حمله افراد مسلح داعش به نقطه مرزی عربستان و کشته شدن دو نیروی مرزی در حالی رخ داد که عربستان در تکاپوی بازگشایی سفارت در بغداد است به این معنی که چه بسا این حمله در واکنش به نزدیک شدن روابط عربستان و عراق صورت گرفته باشد زیرا داعش آن را خطری برای خود می داند.

به هرحال اکنون سمت و سوی درگیری با تروریست های داعش و سایر گروههای مسلح نزدیک به آن از داخل عراق به سمت نقاط مرزی مشترک با عربستان، اردن و سوریه در حال تغییر است زیرا داعش تحت فشار نظامی و حملات هوایی در تنگنا قرار گرفته و با کمبود منابع انرژی و کالاهای اقتصادی روبه رو شده است.

به عبارت بهتر اکنون نگاهها به سمت عربستان و اوضاع داخلی آن جلب شد است زیرا خطر داعش در حالی در حال جدی شدن است که اعتراض های داخلی  در دو شهر شیعه نشین القطیف و الدمام شدت گرفته و با سرکوب نیروهای آل سعود روبه رو شده است.

تهدید جدی داعش علیه عربستان

در این میان داعش تلاش دارد مناطق مرزی عراق، سوریه و عربستان را تحت اشغال در آورد و در همین راستا در ژوئیه گذشته تلاش کرد گذرگاه مرزی الولید در غرب شهرک الرطبه و در 310 کیلومتری غرب الانبار را تحت کنترل در آورد و علاوه بر این با اشغال گذرگاه طریبیل در مرز عراق و اردن کوشید به اردن نزدیک شود به ویژه اینکه این نقطه مرزی برای دو کشور از نظر اقتصادی حائز اهمیت زیادی است.

همچنین داعش می کوشد به مرزهای عربستان نزدیک شود و بر همین اساس در ماه ژوئیه گذشته به یکصدمتری نقطه مرزی رسید، در آن زمان کمیته امنیتی شورای استانداری ذی قار واقع در 375 کیلومتری جنوب بغداد اعلام کرد که یک گروه مسلح سه هزار نفره در نزدیکی مرز عربستان مستقر شده است.

با توجه به آمادگی نیروهای عربستان در مرزهای مشترک با عراق و انتقال تجهیزات نظامی به این منطقه می توان به جدی بودن خطر داعش برای عربستان پی برد.

در همین ارتباط سرلشکر فالح السبیعی فرمانده گارد مرزی عربستان چندی پیش از استقرار دستکم یک هزار سرباز و یک هزار نیروی گارد مرزی و نیز چند فروند بالگرد در این منطقه خبر داده و هدف از آن اقدامات را تقویت آمادگی امنیتی در نقطه مرزی نزدیکی شهر عرعر عنوان کرد.

نکته قابل ملاحظه اینکه هر چند مسئولان سعودی تعداد کل نیروهای ذخیره را که به نقطه مرزی اعزام شده اند، اعلام  نکرده اند اما برخی برآوردها حاکی از این است که شمار آنان حدود 30 هزار نفر است.

أحمد جبار  نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی نیز دراین باره گفت: صرف نظر از اینکه افراد مسلح که در مرزهای سعودی مستقر شده اند چقدر مقاومت کرده و دوام می آورند احتمال وقوع هر حادثه غیرمنتظره‌ای در این نقطه وجود دارد.

به هر حال اکنون مساحت گسترده ای از خاک عراق و سوریه و نقاط مرزی اردن و عربستان به صحنه درگیری با داعش و فرار و گریز آنان تبدیل شده است و به این ترتیب با توجه به افزایش نگرانی از تسلط داعش بر میدان های نفت و خطوط انتقال آن می توان گفت این هدف داعش حمله به نبض اقتصادی این کشورها به ویژه عربستان است و به همین دلیل است که تلاش دارد گذرگاههای مرزی را تحت اشغال در آورد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۶
مصطفی عزتی

نظرات  (۱)

عشق و محبت

2 - و اما براستی محبت چیست؟ بی تردید محبت خدا به بشر بسیار متفاوت از محبت بشر است ولی در عین حال همچون سایر صفات الهی محبت خدا را هم بایستی از محبت بشری درک نمود چرا که همه اسماء و صفات الهی نهاده فطرت بشرند ولی بشر اکثراً از آن به شر استفاده می کند و لذا از دستش می دهد.

3 - محبت به طور کلی تمایل و گرایش شدید را گویند که میزانش بسته به این است که فرد محب در حبش و به خاطر حبش تا کجا از خواسته های خود می گذرد. پس محبت نیز همچون سایر صفات و بلکه بیش از هر صفت دیگری دارای ماهیتی دیالکتیکی است. زیرا از یک سو اراده و خواستنی شدید است و از سوی دیگر مشمول از خود گذشتن و نخواستن می شود : خواستن نخواستن یا اراده به بی ارادگی و حتی ضد اراده!

6- در حقیقت دوست داشتن و محبت بین دو انسان و از جمله جنس مخالف، حق وجود است. زیرا برخاسته از نور تجلی و ظهور خداست که عموماً شیطان وارد کار می شود و دوست داشتن را استکباری و تصرفی می سازد یعنی وارونه می سازد. در حالیکه تجلی و ظهور همواره برای غیر است و بایستی ضد خود باشد.

از کتاب "خداشناسی امامیه - امام شناسی قرآنی و خودشناسی الهی- جلد دوم  " استاد علی اکبر خانجانی - ص326

     لینک دانلود :

 

     http://d01.megashares.com/dl/LIpCPIh/khodashenasiemamieh2.zip

 

      در صورت فیلتر بودن به وبلاگ زیر مراجعه کنید :

 

    https://noorehasti.wordpress.com/

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی